تبلیغات همسان چیست

0

تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو نوعی از تبلیغات آنلاین هستند در ادامه با دیجیتالیا باشید .

دیجیتال مارکتینگ ابزاری مناسب برای جذب مخاطب است. اما هرچقدر افراد در شبکه‌های اجتماعی بیشتر فعالیت می‌کنند، به همان نسبت راحت‌تر می‌توانند تبلیغات را تشخیص داده و از محتوای تبلیغاتی دوری کنند. اینجاست که تبلیغات همسان Native Ads به کمک کسب و کارها می‌آید تا به روش دیگری پیام خود را به مخاطبانشان برسانند.

مشابه سایر مدل‌های تبلیغاتی، تبلیغات همسان نیز در حالت‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند که هریک مزایای خاص خودش را دارد:

 

تبلیغ در میان محتوا In-Feed Units

اگر وقتی در حال خواندن مطلبی در سایت مورد علاقه‌تان هستید یا هنگام گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، با محتوای اسپانسر شده مواجه می‌شوید باید بدانید که این‌ها همان نیتیو ادز هستند. در ازای پرداخت یک هزینه مشخص، این تبلیغات مستقیما در میان محتوای متنی یا تصویری اصلی سایت یا شبکه‌های اجتماعی به نمایش در می‌آیند.

تبلیغات همسان در هر سایتی به شکل متفاوتی نمایش داده می‌شوند، زیرا دقیقا سازگار با محتوای متنی و تصویری همان سایت طراحی می‌شوند.

 تبلیغات همسان چیست

تبلیغ در موتورهای جستجو Paid Search Units

تبلیغات همسان یکی از روش‌های تبلیغاتی پرطرفدار در موتورهای جستجو هستند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این‌ها نیتیو ادز هستند که دقیقا به شکل نتایج جستجوی ارگانیک Organic Search Results نمایش داده می‌شوند.

 تبلیغات همسان چیست

ویجت‌های پیشنهادی Recommendation Widgets

یکی دیگر از اشکال تبلیغات همسان این است که در سایت‌ها، شبکه های اجتماعی یا نتایج موتورهای جستجو به صورت ویجت‌های پیشنهادی نمایش داده می‌شوند. به این شکل که در انتهای مطلب و یا در کنار صفحه، محتوایی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا در صورت نیاز روی آن کلیک کنید.

 تبلیغات همسان چیست

نتایج جستجو در خریدهای آنلاین Promoted Listings

اگر شما هم عادت به خرید آنلاین دارید، حتما تا به حال تبلیغات همسان را در وب سایت های خرید و فروش آنلاین مشاهده کرده‌اید. برای مثال وقتی در آمازون Amazon قصد خرید کتاب دارید، در لیستی که به شما ارئه می‌شود تعدادی تبلیغ همسان نیز وجود دارد. درحقیقت تعدادی از ناشران در ازای پرداخت مبلغی مشخص، تبلیغات خود را دقیقا به شکل محتوای ارگانیکی که شما جستجو کرده‌اید به شما نمایش می‌دهند.

 تبلیغات همسان چیست

نیتیو ادز

تبلیغات بنری با اجزای همسان Display Ads With Native Elements
این مدل تبلیغات به شکل همان تبلیغات بنری هستند که شما دائما در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید. اما چیزی که آن‌ها را متفاوت می‌کند این است که محتوای این تبلیغات مشابه با سایتی که شما در آن هستید و محتوایی که در حال خواندن آن هستید می‌باشد.

برای مثال Campbell این مدل از تبلیغات نیتیو را در سایت allrecipes.com اجرا کرده است. همانطور که می‌بینید شکل این تبلیغ تشابهی با شکل کلی سایت ندارد، اما محتوای آن کاملا به مطالب سایت مربوط است.

 تبلیغات همسان چیست

 

نیتیو ادز

تبلیغات همسان به شکل انتخابی
با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات همسان نیز به سویی می‌روند که برندها راحت‌تر و بهتر بتوانند این مدل تبلیغات را انجام بدهند. برای مثال می‌توانیم به این فیلتر جدید در اسنپ چت Snapchat اشاره کنیم. این فیلتر دقیقا در میان سایر فیلترهای اسنپ چت قرار دارد، ولی نوعی تبلیغات همسان است که در صورت لزوم می‌توانید آن را خریداری کنید.

 تبلیغات همسان چیست

 

چطور تبلیغات همسان خود را شروع کنید

این روزها برندها بیشتر از تبلیغات همسان استفاده می‌کنند، عمدتاً به این دلیل که نرخ کلیک از این طریق بیشتر از تبلیغات معمولی است و درگیری معمولاً بسیار قوی‌تر است. در واقع با از بین رفتن توجه کاربران نسبت به تبلیغات بنری سنتی، این نوع تبلیغات اثر بخشی خود را از دست داده‌اند. نادیده گرفتن بنر و خستگی از این نوع تبلیغات به یک چالش تبدیل شده است. بنابراین با توجه به تغییر رفتار کاربر، تبلیغات همسان از استراتژی‌های جدید در بازاریابی دیجیتال است چرا که تبلیغات همسان، تبلیغاتی را نشان می‌دهد که کمتر شبیه به تبلیغات است.

 

برندها به دلایل زیر تبلیغات همسان را ترجیح می‌دهند:

تبلیغات همسان ۵۳٪ بیشتر از تبلیغات بنری نتیجه داده است.
تبلیغات همسان می تواند CTR بیشتری از ۰٫۳٪ تا ۰٫۸٪ دریافت کند.
این نوع تبلیغ ۱۸% قصد خرید را افزایش می‌دهد.
واضح است که تبلیغات همسان به مراتب مؤثرتر از سایر اشکال تبلیغات بنری است و پتانسیل بالایی دارد. برای یک کمپین تبلیغاتی همسان موفق، باید تعیین کنید چه چیزی می‌خواهید از طریق کمپین‌های خود بدست آورید و ایجاد تبلیغی که قانع‌کننده باشد و فراخوان بالایی (CTA) داشته باشد، بسیار مهم و پیش‌نیاز است. همچنین در این بین باید توجه کرد به مشتریان مانند ماشین رفتار نشود و آنها از محتوای با ارزش و واقعی برخوردار شوند.

شرکت تبلیغاتی لاوان چندین سال است در زمینه‌های تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، تولید محتوا، طراحی سایت، سئو سایت و طراحی کمپین تبلیغاتی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با برندهای مختلف کار می‌کند و با توجه به سابقه فعالیت خود در این زمینه‌ها می‌تواند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.