جدیدترین سیستم های همکاری در فروش به چه صورتی کار میکنند؟

0

جدیدترین سیستم های همکاری در فروش به چه صورتی کار میکنند؟ در این مقاله از دیجیتالیا قصد داریم تا آنها را موشکافانه بررسی کنیم. پس در ادامه همراه باما باشید.

یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین روش ها و جدیدترین سیستم ها همکاری در فروش میباشد. روش همکاری در فروش می تواند هم برای بازاریابان و هم برای کسب و کار بسیار سودمند باشد. اگر مایلید با این روش بازاریابی بیشتر آشنا گردید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

آشنایی با جدیدترین سیستم های همکاری در فروش

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) روشی میباشد که یک بازاریاب، برای تبلیغات و یا فروش محصولات یک کسب و کار، پورسانت دریافت مینماید. در این روش خود بازاریاب به فروش محصولی نمی پردازد و فقط برای محصولات کسب و کارهای دیگر تبلیغات می کند. در واقع در فرآیند همکاری در فروش، دو سر وجود دارد که یک سر کسب و کار و سر دیگر، بازاریاب میباشد. به این صورت که ابتدا هر بازاریاب لینک اختصاصی خود را دریافت مینماید. سپس تعداد کاربرانی که از طریق این لینک وارد سایت کارفرما می شوند، برای بازاریاب لحاظ میگردد.

روند رو به رشد بازاریابی همکاری در فروش

نکته مهمی که پیرامون این سبک از بازاریابی باید بدانید این میباشد که طبق پیشبینی‌ ها روش همکاری در فروش در سال ۲۰۲۲ و در سال های بعدی به مرور روند صعودی را طی خواهد کرد. از مهم ترین دلایل این رشد روز افزون را می توان پیشرفت دنیای تکنولوژی و همینطور گستردگی بیش از پیش فضای مجازی و وب دانست. چرا که همکاری در فروش در واقع باعث ایجاد یک شبکه تبلیغاتی قدرتمند می شود که کاربران را از سراسر دنیای وب به یک کسب و کار هدایت مینماید.

جدیدترین سیستم های همکاری در فروش

روش های همکاری در فروش ۲۰۲۲

همانطور که در تعاریف بالا بیان نمودیم، همکاری در فروش به طور کلی به معنی همکاری فروشنده یا یک بازاریاب میباشد. اما روش های متفاوتی برای همکاری بین کارفرما و بازاریاب وجود دارد. در هر یک از این روش ها، حق الزحمه تحت شرایط خاصی و با در نظر گرفتن شاخصه ویژه ای به بازاریاب پرداخت میگردد. لازم به ذکر میباشد که در مجموع هیچ یک از این روش ها بر دیگری برتر نیست. بنابراین انتخاب از بین این روش‌ ها، کاملاً به استراتژی بازاریابی آن کسب و کار بستگی دارد.

در ادامه روش های همکاری در فروش ۲۰۲۲ را بر اساس شاخصی که از جانب کارفرما تعیین میگردد، بررسی مینماییم. شناخت این روش ها، هم می توانید در جایگاه یک کسب و کار با یک بازاریاب از طریق یکی از روش های زیر همکاری نمایید و هم می توانید در جایگاه یک بازاریاب توسط روش های زیر، به کسب در آمد بپردازید.

۱- تعداد افرادی که اقدامات مشخصی را در سایت انجام می دهند

در این روش یک سری اقدامات از جانب کارفرما تعیین میگردد که هدف بازاریاب، باید تشویق کاربران به انجام آن اقدامات باشد. این اقدامات شامل اکشن های آنلاینی میباشد که بیشتر مربوط به وب سایت آن کسب و کار می شود؛ مثل: ثبت نام در سایت، ثبت ایمیل (به منظور این که آن سایت بتواند از ایمیل ها جهت بازاریابی ایمیلی استفاده کند)، شرکت در یک بازی آنلاین تبلیغاتی و … . در واقع در این روش ملاک، میزان فروش محصولات نیست.

۲- تعداد کلیک هایی که وب سایت فروشنده دریافت مینماید

در این روش، اقدام خاصی از جانب کارفرما تعیین نمیگردد؛ بلکه ملاک پرداخت، فقط تعداد کلیکی میباشد که وب سایت آم کسب و کار دریافت می کند. راه های زیادی برای دریافت کلیک از کاربران وجود دارد که بازاریابان می توانند آنها را به کار بگیرند؛ مثل: تشویق به پیمایش در سایت و مقایسه محصولات، تضویق به مطالعه محتواهای آموزشی یا سرگرمی سایت، تشویق به بازی آنلاین موجود در سایت و … . در این روش مثل روش اول، میزان فروش محصولات مد نظر قرار نمی گیرد.

۳- تعداد محصولاتی که به فروش می رسد

این روش که مستقیماً به میزان فروش کسب و کار برمی گردد را می توان چالش برانگیزترین روش دانست. چرا که طبیعتاً متقاعد نمودن کاربران برای بازدید از یک سایت و یا انجام یک اقدام خاص، راحت تر از متقاعد کردن آنها برای خرید یک محصول میباشد. البته لازم است اشاره کنیم که در اکثر موارد، همین روش به عنوان شرایط همکاری در فروش انتخاب میگردد.

جدیدترین سیستم های همکاری در فروش از چه راهی امکان پذیر هستند؟

همانطور که می توانید پیشبینی نمایید، در این روش درصدی از مبلغ هر محصولی که به واسطه تبلیغات بازاریاب به فروش می رسد، به بازاریاب تعلق می گیرد. بنابراین بازاریاب باید بیشتر در زمینه معرفی مستقیم محصولات، توضیح نحوه خرید از سایت، تشویق کاربر برای خرید محصول و مسائلی این چنینی فعالیت نماید. اگر جزو بازاریابانی میباشید که مایلید از طریق روش پرداخت هزینه به نسبت تعداد فروش محصولات، به کسب درآمد بپردازید، اینجا ۲ روش کلی که از بهترین راه های بازاریابی از این طریق میباشند را به شما معرفی مینماییم.

مطلب پیشنهادی دیجیتالیا: درآمدزایی از وبلاگ با بازدید روزانه

روش اول: تبلیغات برای کسب و کار

در این روش در واقع هدف شما فقط آشنا نمودن مخاطبان با کسب و کار مد نظر و هدایت آنها به سایت خود فروشگاه اصلی است. بنابراین در این روش هیچ محصولی توسط شما فروخته نمی شود، بلکه شما فقط برای محصول مورد نظر تبلیغات می کنید. در این روش می توانید به تبلیغات از راه های گوناگون بپردازید؛ مثل: انتشار پست در اینستاگرام، انتشار بنر دیجیتالی در سایت، تولید محتوا برای محصولات و … .

روش دوم: فروش محصولات آن کسب و کار

در روش دوم، علاوه بر تبلیغات برای محصولات مد نظر، به فروش آن محصولات نیز می پردازید. در واقع در این روش خود شما تبدیل به یک نماینده برای فروش محصولات آن کسب و کار می شوید. رایج ترین راهی که می توانید از این روش کسب درآمد کنید این میباشد که یک سایت فروشگاهی راه اندازی نمایید. سپس محصولات کسب و کار مد نظر را در سایت خود قرار دهید. در این روش از محصولاتی که از طریق سایت شما به فروش می رسند، پورسانت دریافت خواهید نمود.

مثلا در ایران از طریق سایت دیجی کالا می توان با این روش کسب درامد داشت. به این صورت که دیجی کالا یک پنل در اختیار افراد قرار می دهد تا از طریق لینک افیلیت بتوانند محصولات دیجی کالا را تبلیغ نمایند و از فروش ان درصد بگیریند. در میان مقاله می خوانیم که:

“سیستم همکاری در فروش دیجی کالا از سال ۹۶ راه اندازی شد و امروزه در این سیستم ماهیانه حداقل ۱ میلیارد تومان به افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند تعلق می گیرد. در این سیستم، افراد از ماهیانه ۲ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان بسته به میزان فعالیت و فروش خود دریافت میکنند.”

جدیدترین سیستم های همکاری در فروش

تکنیک های همکاری در فروش ۲۰۲۲

در حال حاضر در دنیای همکاری در فروش، بازار رقابت گرمی در جریان میباشد. پس با این حساب چطور می توانیم در این زمینه بازاریابی موفق باشیم و به کسب درآمد بالا بپردازیم؟ قطعاً بهترین راه حل، شناخت نیروهای محرکه حال حاضر و ترفندها و تکنیک هایی میباشد که مختص سال ۲۰۲۲ است. در ادامه به ۵ مورد از بهترین تکینک های همکاری در فروش ۲۰۲۲ اشاره مینماییم. بنابراین بعد از تعیین روش همکاری در فروش، می توانید تکنیک مناسب را هم برای استراتژی بازاریابی خود انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی دیجیتالیا: خدمات ابزار پیش ساخته نما

۱- راه اندازی کمپین های مناسبتی

کمپین ها و طرح های فصلی و مناسبتی، طرفداران بسیار زیادی میان کاربران دارند. بنابراین می توانید از این فرصت استفاده نمایید و با راه اندازی این کمپین ها، کاربران را بیش از پیش با خود همراه کنید. برای این کار می توانید به عنوان مثال با نزدیک شدن به شب یلدا، عید نوروز، شروع تابستان و … مسابقه هایی را با موضوعاتی که مرتبط به آن مناسبت میباشند طراحی کنید. سپس به برندگان این مسابقات جوایزی را اهدا کنید. همینطور می توانید کدها تخفیف مناسبتی را هم در اختیار کاربران قرار دهید تا ضمن فروش بیشتر، آنها را به کسب و کار مد نظر نزدیک تر نمایید.

۲- همکاری بیشتر با اینفلوئنسرها

همیشه و همواره و هر اندازه که تکنولوژی پیشرفت کند، عامل اصلی خرید “اعتماد” میباشد. به همین جهت، جلب اعتماد کاربران باید جزو اولویت‌ هایتان در فرآیند همکاری در فروش باشد. خوشبختانه در حال حاضر روش های مدرنی برای اثبات اعتبار کسب و کار نزد کاربران وجود دارند که یکی از بهترین آنها، همکاری با ایتفلوئنسرها میباشد.

از طرفی امروزه با گسترش فضای مجازی و کسب و کارهای آنلاین، تعداد تبلیغات‌ هایی که کاربران مشاهده می کنند بسیار بیشتر شده و روز به روز هم افزایش می یابد. طبق بررسی های انجام شده، کاربران روش های ملایم‌ تر و کمی سرگرم کننده تر را برای دریافت اطلاعات در مورد کسب و کارهای گوناگون بیشتر می پسندند. به این معنی که ترجیح کاربران این میباشد که به جای این که تبلیغ مستقیم یک کسب و کار را ببینند، محتوایی را در صفحه یک اینفلوئنسر ببینند که آن محتوا به معرفی و تبلیغ آن مجموعه پرداخته است.

بنابراین می توانید از طریق همکاری با اینفلوئنسرها (در اینستاگرام، یوتیوب و … ) که زمینه فعالیت مرتبطی با محصول مورد نظر دارند، تجارت خود را در قالب محتوایی جذاب به کاربران معرفی نمایید. اما در انتخاب اینفلوئنسر دقت کنید که به سراغ افرادی بروید که محتوای معتبر تولید می کنند و دنبال کننده های واقعی دارند. در واقع از آنجایی که هدف از همکاری با اینفلوئنسرها، جلب اعتماد کاربران میباشد، باید اینفلوئنسرهایی را انتخاب نمایید که مردم به آنها اعتماد دارند.

۳- استفاده از ویدئو برای تبلیغات

جالب میباشد بدانید طبق نظرسنجی ها، حدود ۸۴ درصد مردم با مشاهده محتوای ویدئویی ترغیب به خرید محصول مد نظر شده اند. بنابراین محتوای ویدئویی را می توان یک فرصت طلایی برای بازاریابی دانست. چرا که در واقع اکثر کاربران مایلند که از طریق ویدئو یک محصول را بشناسند.

برای تولید محتوای ویدئویی، برای مثال می توانید ویدئوهای کوتاهی بسازید و در آنها درباره محصول مورد نظر توضیح دهید. همچنین می توانید به کمک خلاقیت خود و بنا به مبلغی که می خواهید هزینه نمایید، ویدئوهای خلاقانه تری بسازید (مثل ویدئوهای سریالی و یا حتی انیمیشن ها). فراموش نکنید که برای انتشار محتواهای ویدئویی خود، می توانید از یوتیوب که از محبوب ترین پلتفرم های حال حاضر است استفاده نمایید.

۴- استفاده از کانال های متنوع برای تبلیغات

شاید تصور کنید که بهتر میباشد در فرایند بازاریابی همکاری در فروش، به یک کانال ارتباطی بسنده کنید و تمام حواس خود را بر همان یک کانال متمرکز دهید. اما یکی از تکنیک های همکاری در فروش ۲۰۲۲، استفاده از چندین کانال ارتباطی، برای پوشش دادن طیف وسیع تر از کاربران است. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن از انواع پلتفرم ها، مثل سایت، اینستگرام، یوتیوب و … بهره بگیرید.

۵- انتتخاب یک زمینه تخصصی برای تبلیغات

اگر مایل به بازاریابی در زمینه همکاری در فروش میباشید، دو راه دارید؛ یکی این که انواع محصولات را از انواع زمینه هایی که ارتباطی با هم ندارند را تبلیغ نمایید. دیگر این که یک حوزه مشخص را انتخاب نموده و فقط محصولات کسب و کارهای همان حوزه را تبلیغ کنید.

اینطور که به نظر می رسد، در همکاری در فروش ۲۰۲۲، بیشتر شاهد پیشرفت نوع دوم بازاریابی خواهیم بود. چرا که وقتی یک زمینه مشخص را انتخاب مینمایید، در واقع تبدیل به متخصص آن زمینه می شوید. بنابراین به مرور زمان نیز دنبال کننده های ویژه تری را پیدا می کنید که دقیقاً جامعه هدف شما میباشد. در نتیجه با این کار احتمال فروش محصولات مورد نظر، بسیار بیشتر خواهد بود.


در این مقاله از دیجیتالیا سعی کردیم تا شما را با جدیدترین سیستم های همکاری در فروش آشنا کنیم. در بخش آموزش کسب درآمد از اینترنت میتوانید انواع روش های کسب درآمد از فضای آنلاین را یاد بگیرید. شما چه راه دیگری برای سیستم همکاری در فروش پیشنهاد میکنید؟ نظرات خود را از بخش کامنت ها باما درمیان بگذارید.

مطلب پیشنهادی دیجیتالیا: روغن موتور دو زمانه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =